BoBoiBoy Wiki
Advertisement
BoBoiBoy Wiki

Laman ini adalah untuk menerangkan hubungan Ying dengan watak lain.

Kawan[]

Geng BoBoiBoy[]

Yaya[]

Menjadi satu-satunya dua gadis dalam Geng BoBoiBoy dan TAPOPS secara umumnya (sehingga Shielda ditunjukkan sebagai ahli), mereka rapat dan nampaknya mempunyai hubungan yang lebih erat antara satu dengan yang lain berbanding dengan anak lelaki kumpulan. Dianggapkan bahawa mereka telah berkawan sejak tadika sebelum BoBoiBoy memasuki gambar.

Walau bagaimanapun, perkara menjadi sedikit tegang di antara mereka apabila peperiksaan datang. Kedua-duanya sangat pintar dan ingin menjadi yang terbaik, mereka menjadi sangat kompetitif dan pergi sejauh sepenuhnya mengabaikan kewujudan masing-masing dan cuba menipu untuk mendapatkan tempat pertama. Walau bagaimanapun, mereka berdua mengetahui akibatnya.

Kemudian dalam BoBoiBoy Galaxy, mereka seolah-olah saling menerima antara satu sama lain sebagai kawan rapat, mungkin juga sahabat terbaik. Mereka sering berpasangan bersama dalam peperangan dan apabila teruja, mereka seolah-olah dengan senang hati memeluk satu sama lain. Dalam BoBoiBoy Galaxy Episod 11, Yaya bangkit dengan kemarahannya apabila Ying telah cedera oleh Sai dan Shielda dan pergi keluar dari cara untuk mencuba menyerang mereka, tetapi ia kekal tidak berbuah kerana mereka sangat kuat.

Walau bagaimanapun, seperti orang lain, Ying tidak menyukai biskut Yaya.

BoBoiBoy[]

Ying dan BoBoiBoy pertama kali bertemu apabila dia menjawab telefon itu dan mengejutkannya, mendapati Ying hanya bercakap di telefon kerana dia terlalu malu. Sama seperti Yaya dan Gopal, Ying dan BoBoiBoy menghantamnya dari sana dan mereka seolah-olah menjadi kawan baik. Dia juga merupakan orang pertama yang memberi amaran kepada BoBoiBoy tentang keterukan biskut Yaya.

Gopal[]

Diandaikan bahawa Ying dan Gopal berkawan dan mengenali antara satu sama lain sebelum BoBoiBoy memasuki gambar. Ying sering mendapati kelakuan Gopal yang egois dan mementingkan diri sendiri menjadi menjengkelkan, tetapi seolah-olah bersabar dengan tingkah lakunya.

Kemudian dalam BoBoiBoy Galaxy, Ying dan Gopal seolah-olah cukup dekat sekarang untuk bekerjasama dengan betul, kerana Ying mampu membuat rancangan untuk membantu mengalahkan Raksasa Gurunda dengan menggunakan kuasa Gopal.

Fang[]

Fang dan Ying dalam baju tradisional Cina

Fang dan Ying dalam Promo Tahun Baru Cina 2017.

Pada mulanya, Ying tidak suka Fang, kerana sikap Fang yang menyendiri menyebabkan dia mengabaikannya dan ucapan Yaya. Dia mendapati dia sombong dan tidak boleh bergaul, tidak seperti BoBoiBoy, yang menyebabkan lagi kebencian Fang dan persaingan terhadap BoBoiBoy. Walau bagaimanapun, apabila Fang mula meleleh dan akhirnya menyertai pasukan mereka, mereka menjadi kawan baik dan mendapat sedikit rapat, tetapi kedekatan mereka hilang sejak Fang meninggalkan Bumi. Kini tidak takut untuk menunjukkan apabila dia kecewa dengannya, seperti ketika Fang lupa untuk mendedahkan bahawa Kapten Kaizo sebenarnya saudaranya. Mereka juga merupakan dua-satunya watak yang tahu bagaimana bercakap bahasa Mandarin, dan ditunjukkan dalam Promo Tahun Baru Cina bersama-sama.

Ochobot[]

Ochobot dan Ying adalah kawan rapat. Ochobot kerap memberikannya serta nasihat kawannya.

TAPOPS[]

Koko Ci[]

Ying, bersama-sama dengan Yaya, berjaya mendapat sokongan dengan Koko Ci, dan walaupun menyertai pada masa yang lain berbanding dengan BoBoiBoy dan Gopal, mendapat pangkat lebih tinggi dari mereka. Tidak seperti kumpulan lelaki, terutama Gopal, dia dan Yaya lebih menghormati dan taat kepada Koko Ci, dan lebih baik mengikuti perintahnya.

Cattus dan BellBot[]

Ying pertama melihat kaktus kucing kecil dalam BoBoiBoy Galaxy Episod 4, di mana dia mendapati makhluk kecil itu sangat comel. Dia terus membuat kenyataan itu, walaupun melihat ia lebih besar dan lebih menakutkan.

Lain-lain[]

Tok Aba[]

Ying menghormati Tok Aba dan kadang-kadang membantu dia di gerainya. Dia membalas Ying dan kawan-kawannya dengan memberi mereka minuman koko percuma.

Popo[]

Ying dan Popo bertemu di Kutub Selatan dan mereka seolah-olah menjadi kawan, kerana Popo membiarkan Ying membawa dia kembali ke Pulau Rintis dengannya selepas mendapat ais untuk BoBoiBoy dalam Musim 1, Episod 3. Sekali, apabila Ying berlari ke Kutub Selatan, dia bersin, yang menyebabkan dia kehilangan kuasa dan menjadi beku. Popo membantunya dengan membaling bola salji di wajahnya untuk membuatnya bersin di Musim 1, Episod 3 (asalnya dalam video pendek "Meet Ying").

Musuh[]

Adu Du[]

Pada musim pertama, Adu Du dan Ying adalah musuh. Dia bekerjasama dengan rakan-rakannya untuk mengalahkannya semasa dia datang dengan pelbagai cara untuk mengalahkan BoBoiBoy dan mencuri koko. Mereka terus menjadi musuh sehingga Musim 2, Episod 12. Selepas bertemu dengan Ejo Jo, Ying memutuskan untuk bekerjasama dengan rakan-rakannya untuk mengalahkannya dan membantu Adu Du selepas kehilangan Probe yang besar. Malangnya, dia ditangkap oleh Ejo Jo semasa misi itu. Dia memanggil Adu Du "Kepala Kotak" kerana kepalanya yang berbentuk kubus.

Probe[]

Probe adalah konco jahat Adu Du. Dalam Musim 2, Episod 12, di mana dia berasa sedih dan kasihan kepadanya dan berkabung kematiannya, yang menyebabkan dia dan kawannya mencuba segala cara yang mungkin untuk mengalahkan Ejo Jo yang memalukan dan membantu Adu Du, yang kemudian dianggap sebagai kawan mereka.

Ejo Jo[]

Kekejaman Ejo Jo telah membawa kepada kematian Probe dan kesengsaraan Adu Du, yang membuat Ying dan kawannya menunjukkan kebencian yang melampau terhadap orang asing. Mereka memutuskan untuk bekerja sebagai satu pasukan untuk mengalahkannya, tetapi Ying malangnya ditangkap olehnya dalam proses. Ying telah hancur ketika Ejo Jo menghancurkan Probe.

Advertisement