BoBoiBoy Wiki
Advertisement
BoBoiBoy Wiki

Permainan Dam Haji merupakan peristiwa yang terjadi dalam Musim 1, Episod 9 daripada siri BoBoiBoy antara Papa Zola (kemudian Tok Aba) dan Raksasa Tidur.

Sejarah[]

Pusingan Ke-1[]

Apabila permainan bermula, Papa Zola telah membuat kesilapan, dia mengambil bahagian di mana Probe berada di mana milik Raksasa Tidur yang membuatnya memarahi Papa Zola, sebaliknya, dia memindahkan tempat di mana Ochobot masuk. Kemudian Gopal berkata bahawa Papa tidak benar tahu cara bermain yang menjadikan Adu Du dan Probe berfikir bahawa mereka akan menang lebih mudah. 5 minit kemudian, Papa Zola dan Raksasa Tidur berhujah tentang permainan dan 5 minit lagi, mereka mempunyai satu lagi keping, iaitu Papa Zola memiliki Gopal dan Raksasa Tidur memiliki Adu Du.

Apabila dia membalikkan Gopal, dia berfikir bahawa dia adalah pemenang tetapi Raksasa Tidur berkata bahawa dia menang dan bukan Papa.

Pusingan Ke-2[]

BoBoiBoy dan Gopal cuba untuk keluar tetapi mereka tidak dapat, kerana Papa Zola tidak tahu bagaimana bermain, Tok Aba bangun dan menggantikannya, dia berkata bahawa dia tahu bagaimana cara bermain dam.

Apabila permainan semakin sukar, Tok Aba berbisik kepada diri sendiri taktiknya untuk menang tetapi dia tidak tahu bahawa Raksasa Tidur dapat mendengarnya yang menjadikannya mengubahnya. Apabila dia bergerak beberapa keping, semua kawan-kawan BoBoiBoy yang tersisa bangun, kemudian apabila Raksasa Tidur berpindah Probe ke hujung papan, dia dinaiktaraf ke Super Probe dan menembak Ying dan Yaya, kerana ini, Tok Aba memindahkan Gopal kembali untuk mengelakkan serangan, ketika Gopal melewati Super Probe, dia mengubahnya menjadi burger, Adu Du membalas terhadap Tok Aba dengan menembak Papa Zola. Ketika BoBoiBoy dan Adu Du tertutup satu sama lain, Adu Du mengubah dirinya menjadi Super Adu Dudududu untuk menjadi lebih kuat tetapi sebaliknya kepalanya menjadi lebih tinggi, tetapi dia menggunakan kepalanya untuk mengetuk Gopal, tetapi karena kebahagiaannya, ia tidak tahu bahawa BoBoiBoy sekarang berada di belakangnya dan mengejutkannya dengan Keris Petir, akhirnya Tok Aba memindahkan BoBoiBoy lagi menggunakan Gerakan Kemenangannya.

Probe mengumumkan Tok Aba menang dalam permainan.

Pusingan Ke-3[]

Apabila pusingan ke-3 bermula, Tok Aba mendapati bahawa Raksasa Tidur cuba bermain tipu menggunakan ketiga-tiga Super Probe dan Super Adu Dudududu tetapi mereka tidak peduli.

Permainan menjadi lebih sengit apabila mereka meneruskan.

Raksasa Tidur pertama kali menggunakan Gerakan Naga Jingga, BoBoiBoy berkata serangan Tok Aba akan lebih mudah dengan menggunakan Gerakan Ayam Tambatan tetapi Raksasa Tidur tidak mengalah dan menggunakan Pencak Naga Merah dan tidak lama lagi juga menggunakan Super Probe oleh Gerakan Naga Kepala Dua dan menendang Yaya dalam permainan, sebagai balas dendam, Tok Aba memindahkan BoBoiBoy tiga kali menggunakan Gerakan Ayam Tiga Rasa dan mengalahkan Super Probe dengan kuasa Petir, Angin, dan Tanah setiap satu.

Raksasa Tidur menjadi marah yang membuat Dunia Mimpi mengguncang, dia memindahkan Super Adu Dudududu menggunakan Gerakan Naga Raya, Super Probe mendapat peluang dan menembak Papa Zola dari permainan, Tok Aba menyerang menggunakan Hikmat Ayam Susar dan membuat Gopal melalui dua Super Probe yang lain. Raksasa Tidur menjadi lebih marah kerana dia mengetahui bahawa kuasa Tok Aba adalah tentang makanan, Raksasa Tidur kini menggunakan kuasa Pencak Rahsia Raja Naga sementara Tok Aba menggunakan Hikmat Ayam Penyet untuk membiarkan Ying memusnahkan salah satu kepingan Raksasa Tidur dengan melompatnya seribu kali dan menggantikan Yaya. Raksasa Tidur menggunakan Super Adu Dududududu dengan kuasa Hikmat Naga Apa-apa Jelah dan menembak Gopal dari permainan dengan pistol lasernya.

Tok Aba memberikan Ying dan Yaya menaiki secara percuma dengan menggunakan Hikmat Cakar Ayam untuk mengalahkan Super Adu Dudududu menggunakan Cakaran Laju yang menjadikan Raksasa Tidur kalah melawan Tok Aba, Raksasa Tidur tidak menerimanya dan mengangkat papan dam ke udara.

Trivia[]

  • Papa Zola tidak dapat bermain kerana dia tidak mempunyai pengalaman dalam permainan ini.
Advertisement