BoBoiBoy Wiki
Advertisement
BoBoiBoy Wiki

Jeneral Muskida merupakan salah seorang watak antagonis yang diperkenalkan dalam BoBoiBoy Galaxy Musim 2. Dia merupakan pengikut setia dan orang kanan kepada Maharaja Reramos dan ketua kumpulan Jeneral Berlima yang memimpin Askar Kelkatoa.

Muskida merupakan makhluk kerdil yang kepalanya menyerupai lalat dengan mata merah yang besar dan mulutnya seperti probosis yang pendek. Muskida mengawal kerumun lalat-lalat kecil untuk mengintip dan juga untuk melawan musuh.

Sejarah[]

Sejarah awal[]

Muskida adalah antara yang pertama menyertai pangkat Reramos. Dia membantu pihak yang zalim untuk menakluki Planet Windara dan melihat kemungkinan ancaman.

BoBoiBoy Galaxy Musim 2[]

Dalam Pergolakan Di Windara, Muskida menjejaki kapal angkasa Maripos apabila mereka memasuki atmosfera Windara. Dia menuntut Kuputeri menyerah diri dan ikut bersamanya ke Istana Kupuri.

Dalam Terkandas!, Muskida, sebagai Warden kem tahanan, datang ke tapak untuk mengawasi proses tersebut. Di sana, dia telah ditangkap oleh BoBoiBoy dan Fang. Semasa Fang melawan Askar Kelkatoa, BoBoiBoy terlibat dalam pertempuran dengan Muskida. BoBoiBoy Halilintar dan Fang mengalahkan Muskida dan membebaskan penduduk Lembah Kepaku. Malangnya, Muskida berjaya melarikan diri.

Kebolehan[]

  • Telekinesis
    • Mata-Mata Lalat
      • Serangan Mata-Mata
      • Tetakan Mata-Mata
  • Badan Robot

Rupa[]

Muskida ialah makhluk bertubuh pendek yang kepalanya menyerupai lalat, dengan rona kehijauan, sepasang mata majmuk merah besar, dan mulut seperti proboscis pendek. Dia mengawal sekumpulan lalat kecil yang dia gunakan untuk pertempuran dan peninjauan.

Perwatakan[]

Trivia[]

  • Nama Muskida mungkin terbentuk daripada perkataan musca ("lalat" dalam bahasa Latin) atau Muscidae (nama saintifik bagi keluarga lalat) dan "sida-sida".

Galeri[]

Advertisement