BoBoiBoy Wiki
Advertisement
BoBoiBoy Wiki

Karumbang, juga dikenal sebagai Jeneral Karumbang, ialah salah seorang Jeneral Berlima dari Planet Windara. Dia pertama kali muncul dalam Pergolakan Di Windara.

Sejarah[]

Dalam Pergolakan Di Windara, dia membuat kemunculan kecil di dalam isu ini bersama dengan Jeneral Berlima yang lain.

Dalam Kesatria Windara!, Jeneral Karumbang, bersama Jeneral Vespira telah ditugaskan untuk menghalang geng BoBoiBoy daripada mencapai Kristal Isyarat. Apabila mereka berdepan dengan kumpulan itu, Karumbang dan Vespira menyerang pasukan itu untuk menghalang mereka daripada melarikan diri tetapi gagal. Muskida memarahi kedua-duanya kerana gagal menangkap mereka. Tiba-tiba, BoBoiBoy dan rakan-rakannya menyerbu masuk ke dalam bilik dengan memakai perisai Kesatria Windara Legendaris. Kumpulan itu terlibat dalam pertempuran dengan Jeneral Berlima. Jeneral Karumbang telah dikalahkan oleh Fang dan Gopal.

Kuasa[]

  • Rempuhan Kumbang: Karumbang menggunakan senjatanya untuk memukul berulang kali.

Rupa[]

Karumbang adalah alien yang sangat besar, warna kulitnya kelihatan seperti serbuk kusam-biru, tubuhnya diliputi perisai logam hitam penuh yang mempunyai bentuk seperti kumbang-badak sumbu.

Perwatakan[]

Trivia[]

Galeri[]

Advertisement