BoBoiBoy Wiki
Advertisement
BoBoiBoy Wiki

Brolangkas Brothers ialah watak dalam isu kedua BoBoiBoy Galaxy Musim 2, Rahsia King Balakung. Mereka merupakan tiga beradik yang memiliki kawasan mereka sendiri di Hutan Bakau Utara.

Mereka terdiri daripada Brolangkas Along, Brolangkas Angah dan Brolangkasa Achik.

Sejarah[]

BoBoiBoy Galaxy Musim 2[]

Dalam Rahsia King Balakung!, BoBoiBoy, Gopal dan Fang berlari untuk berlindung daripada Brolangkas Brothers, yang mahu menghukum mereka kerana menceroboh kawasan mereka. Semasa melarikan diri, Gopal tersangkut di antara dua pokok, jadi BoBoiBoy bertukar menjadi BoBoiBoy Halilintar dan menebas pokok untuk melepaskan Gopal, kemudian menyuruh Gopal mengubah pokok-pokok di sekeliling menjadi makanan. Maka Gopal menukar pokok-pokok itu menjadi gula-gula getah dan menghentikan Blue Brolangkas. Tetapi saudara-saudara yang lain berjaya mengepung mereka dan menuduh mereka menceroboh, tetapi Fang menjelaskan niat sebenar mereka untuk mendapatkan garam kristal. Bagaimanapun, alasan itu tidak diterima dan mereka juga didakwa melanggar kawasan mereka.

Kemudian, Qually datang dan cuba menghalang saudara-saudara itu dengan membalikkan mereka. Fang dan BoBoiBoy Gempa mendapat idea itu dan mengalahkan saudara-saudara yang lain.

Kebolehan[]

  • Deep Rolling Deep: Dengan menggunakan kebolehan ini, kedua-dua merah dan jingga Brolangkas Brother berguling-guling dan menyerbu ke arah pihak lawan seperti bola meriam.

Rupa[]

Brolangkas Along memakai baju belang kuning dan hitam serta seluar coklat. Dia adalah abang terbesar dan mempunyai kulit merah.

Brolangkas Angah itu juga memakai baju belang kuning dan hitam tetapi bajunya lebih panjang daripada baju merah. Dia lebih kecil daripada abang merah tetapi lebih besar daripada Brolangkas Achik. Cangkangnya berwarna oren.

Brolangkas Achik itu mempunyai cangkerang biru dengan baju berjalur kuning dan hitam yang sama dengan seluar coklat. Dia adalah adik yang paling kecil.

Trivia[]

  • Bentuk mata-mata mereka ialah serupa dengan bentuk mata-mata Encik Krabs daripada siri SpongeBob SquarePants.
  • Brolangkas Along menyebutkan bahawa dia pernah jatuh cinta kepada Sislangkas.

Galeri[]

Advertisement