BoBoiBoy Wiki
Advertisement
BoBoiBoy Wiki

BoBoiBoy Beliung ialah bentuk tahap ketiga BoBoiBoy Taufan. Dia melakukan kemunculan sulungnya dalam isu ke-14 BoBoiBoy Galaxy Musim 2, "Pertarungan Demi Windara!".

Sejarah[]

BoBoiBoy Beliung muncul apabila Kuputeri menolak BoBoiBoy ke dalam pusaran untuk membantunya mencapai kuasa elemental angin tahap ketiga. Beliung memulakan pertempuran melawan bentuk Maharaja Reramos yang bertukar. Dia mudah menentang semua pergerakannya malah dapat menggunakan kemampuan Maripos untuk tertumpah ke dalam bentuk rama-rama. Pada pertempuran dalam pusaran, Beliung dengan mudah mengalahkan Reramos dan mempermainkannya saat di seluruh pertempuran di udara mereka. Beliung menggunakan papan udaranya sebagai sayap dan kayu untuk menyerang Reramos. Apabila menyerang Reramos, Beliung hilang kawalan dan tersentak. Dia mempermainkan Reramos dengan cara yang histeria sebelum akhirnya mengalahkannya. Walaupun selepas membuang Reramos keluar dari premis istana, Beliung tidak berhenti. Dia mula memusnahkan istana dalam kegilaannya tanpa menghiraukan rakan-rakannya di dalam. Akhirnya, Kuputeri berjaya berhubung dengan BoBoiBoy menggunakan telepatinya dan membantunya mengawal semula dan melepaskan kuasanya. BoBoiBoy akhirnya berubah kembali ke asal semula dan pengsan.

Dalam Pertarungan Demi Windara!, selepas BoBoiBoy Taufan disedut dalam pusaran, dia berubah menjadi BoBoiBoy Beliung dan menggunakan kuasa barunya untuk memanipulasi pusaran tersebut dan mengalahkan Karantular, menyelamatkan Planet Windara. Malangnya, dia hilang kawalan kuasanya serta-merta selepas itu, walaupun Kuputeri dapat menenangkannya.

Dia muncul semula dalam Kilat dan Guruh, digunakan oleh BoBoiBoy semasa sesi latihannya dengan Hang Kasa. Malangnya, dia kehilangan kawalan kuasanya sekali lagi disebabkan oleh mengingat ingatan yang tragik.

Kuasa[]

Dalam kemunculan sulungnya, dia ditunjukkan untuk memanipulasi pusaran besar untuk mengalahkan Karantular. Malangnya, dia hilang kawalan kuasanya sejurus selepas itu kerana skala besarnya. Dalam kemunculan keduanya, percubaannya untuk menimbulkan taufan yang tidak membawa maut hampir menyakitkan Ochobot dan Hang Kasa akibat ketidakupayaannya untuk menjinakkan kuasanya.

  • Transformasi: Beliung boleh bertukar menjadi rama-rama. Sama seperti kebolehan Maripos.
  • Ketangkasan: Beliung sangat tangkas dan pantas serta boleh mengelak serangan lawan dengan mudah.
  • Kepak Beliung: Papan luncur udara Beliung boleh bertukar menjadi kapak seperti sayap untuk menyerang lawannya.
  • Pusaran Vortex: Beliung menciptakan pusaran gergasi untuk menyerang lawannya.

Rupa[]

Tidak seperti bentuk dasarnya, yang berambut hitam, dan bentuk tahap keduanya, yang berambut perang, BoBoiBoy Beliung mempunyai rambut biru gelap. Matanya berwarna biru pucat, dengan anak mata berbentuk berlian. Dia memakai selendang putih yang sangat panjang.

Dia memakai pakaian yang kebanyakannya berwarna putih dengan sorotan biru tua dan emas. Sarung tangan lengannya berselang-seli antara kuning dan biru dan berwarna putih di hujung jari. Lambang angin berwarna kuning dan terletak di bahagian tengah bajunya.

Perwatakan[]

Dia mempamerkan personaliti suka bermain seperti BoBoiBoy Angin dan Taufan, ditunjukkan dalam ulasannya semasa mengalahkan Karantular. Malangnya, sifat kuasa tahap ketiga menyebabkan dia sukar dikawal. Apabila dia muncul semula dalam Kilat dan Guruh, dia ditunjukkan untuk menyembunyikan perasaan bersalah yang serius sambil mengingati pengalaman lalu di Windara dan Baraju.

Kemunculan[]

Trivia[]

  • Dia merupakan bentuk tahap ketiga pertama yang BoBoiBoy gunakan.

Galeri[]

Video[]

Advertisement